Jumaat, 26 September 2008

25th ramadhan

angin petang tadi sepoi2 bahasa.tpi saya sebenarnya tak berapa pasti angin sepoi2 bahasa tu mcmana. naifah menjemput saya dan ed untuk ke bazar ramadhan. nama spesific bazar tu ialah bazar di jalan soekarno hatta. inilah pertama kali saya ke bazar ramadhan kat indon ni. sebelum ni mmg takde perasaan pun nak pegi.huhu.. terharu pulak.haha

saya pegi bazaar dalam pukul 3 lebih.. masih awal. kedai pun tak semua yg bkk. tp nasib ade dah kedai2 yg bukak. kalau tak wat malu je pegi. tujuan utama kami pergi ke bazar adalah untuk membeli sejenis es ( ais / air sejuk). kami pun tak tau ape nama sebenar es tu.

jalan2 kat bazar tu, kami nampak mcm2 makanan. tapi kebanyakannya mmg tak menarik selera saya. heheh. kat bazar ni bnyk yang jual es. tak tau la kenapa. mungkin es senang dibuat agaknya. nak masak2 kuih malas la kot. ataupun mmg selera orang indon ni suka minum air je tuk bkk puasa. mcm2 es ade. es dawet ayu, es buah, es rumapi laut, es es baby (tipu je), etc.. korg ni bc2 phm ke es tu ape? es tu cam air la. air yg berais. td ade satu juadah yg bernama klaka bg saya. tak silap "sop buah buah" ke ape ntah. lebey krg la. (sup buah pun ade rupanya)

kami
bli ES DOGER. tatau la knp nama dia doger. es tu cmpur mcm2. ade tapai, pulut hitam, kelapa sikit, roti,susu n ape ntah lgi. rupa dia mcm ABC. tpi rsa lain sikit. leh tahan la rasa air tu.. sedap jgk.

lepas dah bjalan2 kat bazar tu, saya, ifa n ed pun nak balik.. nak balik tu ade polis pulak tgh jaga2. cuak jgk la sbb sbenarnya naifah takde lesen! tpi dgn berkat doa dan puasa dan ke"cool"an melampau, kitorg lepas.

in a nut shell, bazar kat indon tak berapa best (mmg tak best) kalau nak dibandingkan dengan bazaar kat tanah tumpah darahku..huhu..(ni pendapat peribadi sahaja) sungguh saya rindu nak pegi bazaar kat rumah sendiri. mcm2 saya nak beli dan makan. tak sabar nak tguu sabtu ni. nak balik rumah..! ;p

0 ulasan: