Sabtu, 16 Ogos 2008

kat mane skang?

kadang2 kita akan rasa rindu nak jumpa kawan2 lama.kawan2 mase sekolah. tak kira la sekolah mana pun. dari tadika sampai sekolah menengah.. bila da jumpa kwan sekolah, ade dialog2 yg sama akan kedengaran. dibawah ini adalah dialog yang dilakonkan semula oleh saya dan seorang kawan.

dialog 1
a (16/08/2008 14:24:35): eh lame x jmpe dak2 dlu
a(16/08/2008 14:24:49): awk ade no kasim x?
a (16/08/2008 14:24:57): besfren dlu
a(16/08/2008 14:25:03): da lost kontek
b(16/08/2008 14:25:07): kasim? em..tade la
b (16/08/2008 14:25:12): saya tak suke dia dulu

dialog 2
a(16/08/2008 14:21:40): eh awk blaja mane skang?
b (16/08/2008 14:21:45): saya tak ingt awak
b (16/08/2008 14:21:53): saya ingt org femes je
a(16/08/2008 14:22:05): owh xpe2 xigt
b(16/08/2008 14:22:08): saya blaja kat oxford

*dialog ini hanya lakonan. kasim tu hanya nama samaran. tiada kena mengena dengan a atau b.

hm.. walaupun sudah lame tak jumpa kawan atau teman atau besfren kita,kita tetap akan ingat diorang. walaupun ingat tak semestinya kita akan msg atau call diorang selalu. bagi saya, kalau tak msg or call tak bermakna saya lupa kepada kawan2 saya. mungkin hanya takde masa ataupun takde credit. kadang2 ingatan saya pada kawan2 akan disampaikan dalam bentuk testimonial dalam fs.

2 ulasan:

shafiq baik berkata...

The Miracle Of Friendship

There is a miracle called Friendship
that dwells within the heart
and you don't know how it happens
or when it even starts.

But the happiness it brings you
always gives a special lift
and you realize that Friendship
is God's most precious gift.

- Jean Kyler McManus -

suraya cun berkata...

tq.. :) its really a miracle